23 Nisan 2009 Perşembe

Üniversitede Patent Ofisi


Öğretim üyelerinin fikirlerinin ve çalışmalarının piyasada kullanılabilir teknolojiye dönüştürülmesini sağlamak amacıyla üniversitelerde patent çalışmaları yapacak "Teknoloji Transfer Ofisleri" kurulacak.


YÖK Üyesi Prof. Dr. Durmuş Günay, üniversitelerde Teknoloji Transfer Ofisleri oluşturulması amacıyla bir çalışma yürüttüklerini bildirdi. Bu amaçla 6 ay önce komisyon kurulduğunu söyleyen Günay, komisyonun "teknoloji transfer ofislerinin nasıl çalışacağına ilişkin model oluşturacağını" ifade etti.

Hindistan, Japonya, ABD, Çin ve İsrail'in bu konuda modelleri bulunduğunu anlatan Günay, şunları kaydetti:

"Biz de kendi üniversite yapımıza, yükseköğretim sistemimize göre bir Türk modeli oluşturacağız. Üniversitelerde üretilen entelektüel sermayeyi nasıl ekonomiye dönüştürürüz diye kendi yükseköğretim sistemimize uygun bir model oluşturacağız. Öğretim üyesinin kafasındaki fikir teknolojiye dönüşecek. Bu ofis de patent alacak. Patenti korumak için bütün koşulları oluşturacak. Patentin koruma sorumluluğu üniversiteye ait olacak. Fakat paket satılıp lisans alındığında, üretime geçtiğinde de öğretim üyesine belli bir miktarı verilecek. Yani bu ofisler hocalarla piyasa arasındaki bağlantıyı kuracak."

Patent ofislerinin kurulmasıyla üniversitelerde rekabetin de artacağını ifade eten Günay, patent alan bilim insanlarının para kazanmaya başlamasıyla diğerlerinin de harekete geçeceğini belirtti.

0 yorum:

Yorum Gönder