24 Nisan 2009 Cuma

Öğrenci velileri METEM´i Gezdi

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) ve Türkiye Tekstil İşverenleri Sendikası bünyesindeki Türk Tekstil Vakfı iş birliğinde Adana’da açılan Mesleki Teknik Eğitim Merkezi’nde (METEM), mesleki eğitimin kaderi değişiyor.
METEM öğrenci velileri okul yönetiminin daveti üzerine çocuklarının eğitim yuvasını gezip görme imkanı buldu. Okul toplantı salonunda METEM Müdürü Mustafa Naci Özkılınç’ın sunumuyla başlayan tanıtım daha sonra öğrenci ve velilerin okulu gezmesiyle son buldu.



Özkılınç, velilere hitaben yaptığı konuşmada öğrenci-veli-öğretmen ilişkisinin pekişmesine vurgu yaptı. Özkılınç, “Veli olarak öğrencilerinizi yakın takipte tutunuz. Çocuklarınızın iyi bir eğitim alması için elimizden gelen gayreti göstereceğimizden emin olabilirsiniz. Bu okul diğer okullara benzemez. Buradan mezun olan öğrencinin boş kalma gibi bir lüksü yok. Çünkü sanayicilerimle yakın diyalog içerisindeyiz. Onların desteğiyle mezun ettiğimiz öğrencileri fabrikalarında istihdam edeceğiz.” dedi.



Adana Çukurova, Kahramanmaraş Sütçü İmam, Gaziantep, Kayseri Erciyes üniversitelerinden gelen tekstil mühendisliği öğrencilerine bir hafta süre ile temel mesleki eğitim verdiklerini kayderen Okul Müdürü Mustafa Naci Özkılınç, “Bunun yanında her hangi bir ücret almadan bazı firmalara mesleki eğitim verdiklerini aktaran Özkılnç, İş-Kur ile yaptıkları görüşmelerde Mart ayının sonuna doğru yeni kurslar açmayı kararlaştırdık. Çukurova Üniversitesi tekstil mühendisliği bölümünün atölye derslerinin bir kısmının okulda yapılması için girişimleri sürdürüyoruz. METEM’de meslek standartlarına uygun teoriden çok uygulamalı eğitime dayanan sanayinin talep ettiği teknik kapasitesi yüksek elemanlar yetiştiriyoruz.” şeklinde konuştu.



Öte yandan, ilki Tekirdağ Çerkezköy’de açılan METEM’lerden Türkiye’de iki tane bulunuyor. Üçüncü merkezin yapımı Kayseri’de devam ederken, buralarda meslek standartlarına uygun, teoriden çok uygulamalı eğitime dayanan, sanayinin talep etiği teknik kapasitesi yüksek elemanlar yetiştiriliyor. Bu liseleri bitiren hem teori, hem pratik bilgiye sahip öğrencileri sanayici hemen kapıyor.



Adana’nın Yüreğir ilçesine bağlı Suluca beldesinde 22 dönüm arazi üzerine Türk Tekstil Vakfının 10 milyon dolarlık harcamasıyla inşa edilen Adana METEM, 2008-2009 eğitim-öğretim yılında 53 öğrenci ve 39 staj grubu öğrenciyle eğitime başladı.

0 yorum:

Yorum Gönder