1 Mayıs 2009 Cuma

Uluslararası Çevre Olimpiyatı'ndan 1 Altın 2 gümüş madalya.

Erkul Koleji Öğrencisi Ömer Murat Asi ve Ali Can Çaparlı Altın madalya sahibi olurken, Ankara Samanyolu Kojeji öğrencileri Fetullah Önal ve Ahmet Can Soruklu ile İzmir Atatürk Lisesi öğrencileri Berfin Sennur Tulaz ve Osman Edirnelioğlu'nun projeleri ise gümüş madalyaya layık görüldü.

Azerbaycan Devlet Petrol şirketi, Ekoloji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı, Azerbaycan Çağ Öğretim Eğitim Kurumları ve İctimai Televizyonu'nun organizasyonunu ile düzenlenen Uluslararası Çevre Olimpiyatı 'na 33 ülkeden toplam 250 proje yarıştı.

Altın madalya kazanan Erkul Koleji Öğrencisi Ömer Murat Asi, ''Bugün dünyanın en mutlu insanı benim. Ay yıldızlı bayrağımı dalgalandırmak benim en büyük hayalimdi. Bu hayali gerçekleştirmemde emeği olan herkese teşekkür ediyorum." dedi.

Altın madalya kazanan projenin diğer öğrencisi Ali Can Çaparlı, '' Farklı medeniyetleri tanıma fırsatı bulduğum bu büyük organizasyondan vatanıma altın madalya kazanarak dönmekten çok mutluyum.'' ifadesini kullandı.

Olimpiyata katılan Türkiye ile birlikte Azerbaycan, Afganistan, Moldova, ve Kazakistan da altın madalya kazandı. Toplam 250 projenin değerlendirildiği yarışmada Amerika, Irak, Tacikistan, Nijer gümüş madalya, Arnavutluk, Makedonya, Gürcistan, Kuzey Kıbrıs, Pakistan, Endonezya, Kırgızistan, Brezilya, Vietnam, Nijerya, Tayland, Slovakya, Tayvan, Ukrayna, Hindistan, Polonya, Çad, Maldivya, Sudan ve Suudi Arabistan bronz madalya kazandı.

0 yorum:

Yorum Gönder