1 Mayıs 2009 Cuma

Türk öğrenci tasarım üçüncüsü

Onsekiz Mart İlköğretim Okulu 6. sınıf öğrencisi Türkü Çebi'nin, "Yat Oku" isimli projesi, 3 bin 605 proje arasında dünya üçüncüsü oldu.

Kitap okurken sırtının ve kollarının ağrıması sebebiyle yardımcı bir ürün bulunup bulunmadığını araştıran küçük mucit Çebi, olmadığını görünce kendisi yapmaya karar verdi. Uluslararası tasarım yarışması sayesinde de projesini hayata geçirdi. İlk olarak düşüncesini kağıda döken Çebi, çizimler yaparak ürünün iskeletini oluşturdu. Yapım aşamasında ise ailesi yardımına koşarak, çizimleri marangoza imal ettirdi.

Yarışmaya ilk olarak internet yoluyla katıldıklarını belirten teknoloji ve tasarım dersi öğretmeni Öznur Ersoy, "Dünyanın her yerinden 3 bin 605 proje arasında finale kaldık. Dünya genelinden 28 ülke ve Türkiye'den 75 il yarışmaya katıldı. Finale kaldığımız haberi gelince, projeyi Ankara'da iki gün boyunca sergiledik." dedi.

Teknoloji ve tasarım dersinin ufkunu açtığını ifade eden Türkü Çebi de, "Geliştirdiğim projeyi öğretmenimle birlikte yarışmaya gönderdik. Dereceye girme aşamasında ailem ve öğretmenlerim umudunu yitirmişti fakat ben sonuna kadar sakladım ve dünya üçüncüsü oldum." şeklinde konuştu.

Çebi, yaptığı okuma sehpasının özellikleri hakkında şunları söyledi: "Benim projem, açılır kapanır bir mekanizma olduğu için yer kaplamaz. Bir kol vardır, bu açılır ve nota sehpası gibi bir şekil alır. Bu sehpa yerine kitap koyulur. Geceleri kitap okumak için üstünde ışık mekanizması vardır. Böylece yatarak ve ellerimizi kullanmadan okuyabiliriz. Yaparken zorlandım, marangoz ve elektrikçi ustalardan yardım aldım. Bu sehpa özellikle yaşlılar, çocuklar ve yatağa mahkum insanlar tarafından kullanılabilir."

0 yorum:

Yorum Gönder