10 Mayıs 2009 Pazar

1. Ulusal 100 Temel Eser Kitap Okuma Yarışması Sonuçları

Kayseri Kılıçaslan Eğitim Kurumları ve İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından düzenlenen 1. Ulusal 100 Temel Eser Kitap Okuma Yarışması sonuçlandı.
66 ildeki 551 okuldan 2 bin 48 öğrencinin katıldığı yarışmada dereceye girenler düzenlenen törenle ödüllendirildi. Kadir Has Kongre Merkezi'ndeki törene Kayseri Vali Yardımcıları Ali Mantı ve Fahri Oluk, Kayseri İl Milli Eğitim Müdürü Erdoğan Ayata, Melikgazi Milli Eğitim Müdürü Mustafa Dikmen, İl Milli Eğitim Müdür yardımcılarından Osman Elmalı ve Mehmet Şahin, Melikgazi İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü Fatih Eroğlu, Boydak Holding CEO'su Memduh Boydak, Melikşah Üniversitesi Genel Sekreteri Veli Demirci, gazeteci-yazar İdris Gürsoy, Kılıçaslan Eğitim Kurumları Genel Müdürü Abdulvahap Özer ile okul müdürleri, öğretmenler, veliler ve öğrenciler katıldı.
Özel Kılıçaslan Liseleri Müdürü Ümit Murat Tunç, bu yıl ilk ulusal çapta organize ettikleri yarışmanın büyük ilgi gördüğünü söyledi. Türkiye'den her köşesinden katılımcıların kitap ortak paydasında buluştuğunu belirten Tunç, "Okumaya ilgiyi artırmak ve öğrencinin anlama seviyesini ölçmek amacıyla 3 yıldan bu yana bölgesel düzeyde gerçekleştirdiğimiz '100 Temel Eser Kitap Okuma Yarışması'nı bu yıl İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nün desteğiyle ulusal hale getirdik. Öğrencilerin '100 Temel Eser' listesinden daha önceden duyurulan 12'şer eserle ilgili 100 soruya cevap vermesine dayalı yarışmayı aynı gün içerisinde sonuçlandırdık ve çocuklarımızı ödüllendirdik." diye konuştu. Kayseri İl Milli Eğitim Müdürü Erdoğan Ayata ise ilköğretim ve liseler düzeyinde iki kategoride yapılan yarışmayla Türkiye'de bir ilkin gerçekleştirildiğini ifade etti. Yarışmayla 'Türkiye Okuyor' kampanyasına ve 'Konuşan Kitap Şenliği' faaliyetlerine destek sağlamayı da amaçladıklarını anlatan Ayata, "İki bin 48 öğrenciyi kitap ortak paydasında buluşturarak kitaba ve okumaya dikkat çekmeyi başardık. Kılıçaslan Eğitim Kurumları'nı bu güzel etkinlikten dolayı tebrik ediyor, ülkemizin dört bir yanından gelen yavrularımıza ve öğretmenlerimize katılımlarından dolayı teşekkür ediyorum." dedi. Para ödüllerinin yanı sıra Boydak Holdink Ödülleri ve Yayınevi Ödülleri olmak üzere toplamda 60 öğrencinin kürsüye çıktığı yarışmasının en ilgi çeken yanı ise hem ilköğretimlerde hem de liselerde Türkiye birincisinin Adıyaman'dan çıkması oldu.
İlköğretimlerde Adıyaman Cengiz Topel İlköğretim Okulu'ndan İbrahim Tursun zirveye çıkarken,
Lise kategorisinde Adıyaman Anadolu Öğretmen Lisesi öğrencisi Mustafa Nevzat Pirbudak Türkiye birincisi oldu.
Her iki kategoride de birincilere 3'er bin lira, öğretmenlerine de 1000'er lira ödülün verildiği yarışmada toplam 23 bin lira para ve küçük hediyeler ödül olarak dağıtıldı.

1.Ulusal Kitap Okuma Yarışması sonuçları şöyle:

İlköğretim kategorisi:
1. İbrahim Tursun Adıyaman Cengiz Topel İlköğretim Okulu
2.Leyla Cevher Kayseri Kadir Has İlköğretim Okulu
3.Burcu Pınarbaşı Kayseri Adnan Menderes İlköğretim Okulu
4.Serdar Karadağ Rize Özel Şahika-Salih Kalkavan İlköğretim Okulu
5.Hayriye İbiş Kayseri Mehmet Soysaraç İlköğretim Okulu
6.Hatice Kübra İpek Ankara Özel Ahmet Yesevi İlköğretim Okulu

Lise Kategorisi:
1.Mustafa Nevzat Pirbudak Adıyaman Anadolu Öğretmen Lisesi
2.Zeynep Dağdeviren Zonguldak Özel Yıldırım Lisesi
3.Huriye Berna Yılmaz Ankara Özel Samanyolu Cemal Şaşmaz Lisesi
4.Elif Melis Külbay Ankara Atatürk Anadolu Lisesi
5.Ayşe Polat Kayseri Bünyan Anadolu Lisesi
6.Muhammet İkbal Altındağ Sinop Fen Lisesi

0 yorum:

Yorum Gönder