9 Haziran 2009 Salı

Adana'da 350 Çocuk Okula Kazandırıldı


Adana'da Milli Eğitim Bakanlığı tarafından uygulamaya konulan "Yetiştirici Sınıf Öğretim Programı" kapsamında 8768 çocuktan 350'sinin bu yıl okula kazandırıldığı bildirildi.


Adana İl Milli Eğitim Müdürü Abdulgafur Büyükfırat, yaptığı açıklamada:

" Bu çocukların çoğu okula başlıyor ama ekonomik, sosyal yada ailevi nedenlerden okula devam edemiyordu. Çocukların kaldığı yerden devam etmesi için Unicef'in de teknik desteğiyle Yetiştirici Sınıf Öğretim Programı (YSÖP) ile çocukların okula kazandırılması hedefleniyor" dedi.

Bu sistemde okuldan ayrılan çocuklar tespit edildikten sonra halk eğitim merkezlerinde eğitim alıyor. Örneğin 2. sınıftan okulu bırakmış ama yaşı 5. sınıf ise bu çocuklara 2-3 ve 4.sınıf eğitimleri verildikten sonra örgün eğitime veriliyor. Böylece çocuk örgün eğitime zorlanmadan adapte oluyor.


Adana'da bu program çerçevesinde 8768 çocuğun tespit edildiğini ve bunların hızla okullaşmasının sağlandığını vurgulayan Büyükfırat "Bu yıl çocuklardan 350's okula kazandırıldı. Görevlendirdiğimiz öğretmenlerimiz mahalle mahalle, ev ev gezerek çocukları tespit etti. Adana'da okula gitmeyen bir tek çocuk kalmayıncaya kadar mücadelemiz devam edecek" diye konuştu.

0 yorum:

Yorum Gönder