11 Mart 2009 Çarşamba

I.Ulusal 100 Temel Eser Kitap Okuma Yarışması


Kayseri Kılıçaslan Eğitim Kurumları’nın İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün işbirliği ile ilköğretim ve liseler arası I.Ulusal 100 Temel Eser Kitap Okuma Yarışması düzenleniyor. Kitap okumaya ilgiyi artırmak, öğrencinin okuduğu kitaba göre anlama seviyesini görmesini sağlamak, özgüven duygusunu geliştirmek ve okulunu temsil etme bilincini kazandırmak amacıyla gerçekleştirilecek olan yarışma “ilköğretim ve liseler arası” olmak üzere iki ayrı kategoride yapılacak.

Son başvuru tarihinin 10 Nisan 2009 Cuma günü olarak belirlendiği I.Ulusal 100 Temel Eser Kitap Okuma Yarışması 9 Mayıs 2009 Cumartesi günü Kayseri Kılıçaslan Liseleri sınav salonlarında yapılacak. İlköğretim 6. ,7. ve 8 sınıf öğrencileri ile; lise 9.,10.,11. ve 12.sınıf öğrencilerinin katılabileceği yarışmada öğrenciler, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından İlköğretim ve liselere yönelik olarak belirlenen “100 Temel Eser” listesinde yer alan 12’şer eserden sorumlu olacak. Kılıçaslan Eğitim Kurumları bünyesinde yer alan Özel Kılıçaslan ve Yelkenoğlu Liseleri edebiyat öğretmenlerince hazırlanacak sınavda, öğrencilere çoktan seçmeli 100 soru yöneltilecek ve çözmeleri için 120 dakika süre tanınacak. Yarışma sonucunun belirlenmesinde Kılıcaslan Eğitim Kurumları, Erciyes Üniversitesi öğretim üyeleri ve Kayseri İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından belirlenen bir kurul da görev alacak.

Bir okulun en fazla dört öğrenciyle katılabileceği 100 Temel Eser Kitap Okuma Yarışmasında birinci olan öğrencilere üçer bin lira ödül verilirken, dereceye giren diğer öğrencilere, koordinatör öğretmenlerine ve okullara verilecek olan ödüllerin toplamı 13 bin lirayı bulacak.

Kayseri dışından gelecek öğrencilerin ve sorumlu öğretmenlerinin konaklama ve yemek ihtiyaçlarının Kılıçaslan Eğitim Kurumları tarafından karşılanacağı yarışmanın başvuruları internet üzerinden www.kilicaslan. k12.tr adresinden yapılabilecek. Web sitesinde belirtilen açıklamalar doğrultusunda okullar yarışmaya müracaat etmiş olacaklar.

100 Temel Eser Kitap Okuma Yarışması ile ilgili bilgi veren Özel Kılıçaslan Eğitim Kurumlar Genel Müdürü Abdulvahap Özer: “Üç yıldan bu yana Kayseri geneli ve bölgesel düzenlediğimiz kitap okuma yarışmasına Kayseri ve ilçelerinden ortalama 600 öğrenci katılıyordu. Ülkemizin diğer okulları da bu etkinlikten mahrum kalmasın düşüncesiyle bu yıl yarışmanın dördüncüsünü ulusal yapmaya karar verdik. İl Milli Eğitim Müdürlüğünün ve Kayseri Valiliğinin desteği, Milli Eğitim Bakanlığımızın da 26 Ocak 2009 tarihli B.08.0.EGD.0. 33.07.00- 108/217 sayılı onayıyla bu faaliyetimizi ulusal hale getirerek “Türkiye Okuyor” kampanyasına ve “Konuşan Kitap Şenliği” faaliyetlerine destek sağlamayı amaçladık.”dedi.

16 yorum:

  1. peki ne tip sorular çıkacak bu sınavda

    YanıtlaSil
  2. Şu an için bu 100 Temel Eser Kitap Okuma Yarışması sınavında çıkacak sorular hakkında bizimde pek bilgimiz yok...

    YanıtlaSil
  3. bize hoca biraz bahsetti 100 soru olcakmış. kitaplarla rilgili sorular çıkcakmış

    YanıtlaSil
  4. peki hangi kitaplardan sorulacak veya okunacak

    YanıtlaSil
  5. bizde mebin düzenlediği (sanırsam) 100 temel eserden 15 kitaptan sorumlu olduğumuz bir kitap sınavına katıldık.(istanbulda)ancak sonuçlarda gariplik olduğunu gördük.benim hiç boşum olmamasına rağmen sınav sonucumda boşum olduğu söyleniyor.şimdi itiraz edeceğiz.kitap okuma yarışmalarında böyle şeylere dikkat edilmeli...

    YanıtlaSil
  6. itiraz etmek yasakmış...itiraz edemiyoruz...bu konuda fikri olan var mı ne yapmalıyız?resmen hakkımız yeniyor göz göre göre birşey diyemiyoruz.:(

    YanıtlaSil
  7. 3. I. Ulusal İlköğretim ve Liselerarası 100 Temel Eser Kitap Okuma Yarışması için okunacak kitaplar nelerdir?

    Yarışmada ilköğretim okullarının okumaları gereken kitaplar ve yayınevleri şöyledir:



    S.NO:


    KİTABIN ADI


    YAZARI


    YAYINEVİ

    1


    DEDE KORKUT HİKÂYELERİ


    ANONİM


    ZAMBAK YAYINLARI

    2


    DOMANİÇ DAĞLARININ YOLCUSU


    ŞUKUFE NİHAL BAŞAR


    LM YAYINCILIK

    3


    YER ALTINDA BİR ŞEHİR


    KEMALETTİN TUĞCU


    NOKTAKİTAP YAYINLARI

    4


    ALDI SÖZÜ ANADOLU


    MEHMET ÖNDER


    ELİPS KİTAP

    5


    DEFİNE ADASI


    ROBERT LOUİS STEVENSON


    ZAMBAK YAYINLARI

    6


    GÜMÜŞ KANAT


    CAHİT UÇUK


    BİLGE KÜLTÜR SANAT YAYINCILIK

    7


    ÖTLEĞEN KUŞU


    HALİL KARAGÖZ


    BOYUT YAYIN GRUBU

    8


    MEVLÂNA'NIN MESNEVİSİNDEN SEÇME HİKÂYELER


    MEVLÂNA


    MUŞTU YAYINLARI

    9


    SERÇE KUŞ


    CAHİT ZARİFOĞLU


    BEYAN YAYINLARI

    10


    ROBİN HOOD


    HOWARD PYLE


    ZAMBAK YAYINLARI

    11


    FALAKA


    AHMET RASİM


    BEYAN YAYINLARI

    12


    YONCA KIZ


    KEMAL BİLBAŞAR


    CAN YAYINLARI



    Yarışmada ilköğretim okullarının okumaları gereken kitaplar ve yayınevleri şöyledir:



    S.NO:


    YAZARI


    KİTABIN ADI


    YAYINEVİ

    1


    AHMET HİKMET MÜFTÜOĞLU


    ÇAĞLAYANLAR


    DERGÂH YAYINLARI

    2


    YAHYA KEMAL BEYATLI


    EĞİL DAĞLAR


    KUBBEALTI YAYINLARI

    (İSTANBUL FETİH CEMİYETİ YAYINLARI)

    3


    YAKUP KADRİ KARAOSMANOĞLU


    KİRALIK KONAK


    İLETİŞİM YAYINLARI

    4


    HALİDE EDİB ADIVAR


    SİNEKLİ BAKKAL


    CAN YAYINLARI

    5


    MEMDUH ŞEVKET ESENDAL


    AYAŞLI İLE KİRACILARI


    BİLGİ YAYINEVİ

    6


    NİHAD SAMİ BANARLI


    TÜRKÇENİN SIRLARI


    KUBBEALTI YAYINLARI

    7


    KEMAL TAHİR


    ESİR ŞEHRİN İNSANLARI


    İTHAKİ YAYINLARI

    8


    ABBAS SAYAR


    YILKI ATI


    ÖTÜKEN NEŞRİYAT

    9


    ORD. PROF. DR. ALİ FUAT BAŞGİL


    GENÇLERLE BAŞBAŞA


    YAĞMUR YAYINEVİ

    10


    SADİ


    GÜLİSTAN


    TİMAŞ YAYINLARI

    11


    İVO ANDRİÇ


    DRİNA KÖPRÜSÜ


    İLETİŞİM YAYINLARI

    12


    CENGİZ AYTMATOV


    BEYAZ GEMİ


    DA YAYINLARI(UFUK KİTAPLARI)

    YanıtlaSil
  8. Bu sınav için çok çalışın.Bu sene ben bu sınava girmeyeceğim ama daha önce girdim. Hatta grupça derece bile yaptık.Kitaplar gerçekten okunmaya değer.Benden size tavsiye kitapları anlayarak okuyun ve sorular çıkartın kitabı birbirinize anlatın Şimdiden hepinize Allah kolaylık versin.

    YanıtlaSil
  9. ben bundan hiç bişey anlamadım sıkıysa özetini yazın adamakıllı

    YanıtlaSil
  10. bn bu yarışmaya giriorm yaa pff izmirden xD oku oku bitmio bu kitapLar xD bazıları cok sıkıcı xD

    YanıtlaSil
  11. ben bu sınavın sonuçlarını yani kimin 1. olduğunu nerden öğrenicem bulamıorum

    YanıtlaSil
  12. yavuzeli çpl kazanır boşuna girmeyin.... (-_-)TiGeR224

    YanıtlaSil
  13. bu sene 2. var
    bis katılıcas ve 1. olucas seçkin kolejiiiii......

    YanıtlaSil
  14. ben de katılıyorum sınava..Merve Efek.. Bursa Nilüfer Rafet Kahraman Koleji..

    YanıtlaSil
  15. bende katılıyorum hiç şansınız yok boşuna heveslenmeyin :)

    YanıtlaSil
  16. arkadaşlar okul sizden kayseriye gelmek için para talep etti mi ??

    YanıtlaSil